Κυριακή 8 Αυγούστου 2010

Κολοκυθόπιτα αλμυρή Μακεδονίτικη



Μια που περίμενα τη κόρη μου είπα να κάνω την αγαπημένη της πίτα.
Όσοι κατάγονται απο τη Μακεδονία και περισσότερο Έδεσσα , Νάουσα, Φλώρινα θα ξέρουν αυτή τη πίτα που έχει την ...ιδιορυθμία να είναι πολύ καυτερή οπότε απευθύνεται σε ειδικά γούστα.Πάντως ακόμα και ο εγγονός μου την τρώει!!!


Μισή κολοκύθα κόκκινη φίλοι μου που την καθαρίζω εξωτερικά  και την κόβω σε κομματάκια .




Τα βάζω σε μια κατσαρόλα με το νερό που έχουν επάνω τους καθώς τα πλένω ! Προσθέτω τριμμένα στο ρεντέ  3 μεγάλα κρεμμύδια ξερά και προσθέτω 1 κουτάλα λάδι και αλάτι . Βέβαια ...μπόλικο μαύρο πιπέρι φρεσκοτριμμένο τόσο όσο το θέλετε γιατί καθώς θα μαγειρεύετε θα το δοκιμάζετε....
Μόλις δείτε οτι μαλάκωσαν τα κομμάτια της κολοκύθας τα πολτοποιείτε με το εργαλείο που έχετε για το πουρέ πατάτας. Ότι ζουμί έχει μέσα στη κατσαρόλα θα το "πιεί" μια χούφτα ρύζι καρολίνα που θα ρίξετε μέσα και θα το αφήσετε να πάρει βράση.
Το αφήνουμε να κρυώσει και κάνουμε το ζυμάρι για τα φύλλα που είναι απλό με αλεύρι , λίγο λάδι, λίγο ξύδι και νερό χλιαρό. Ανοίγουμε μικρά φύλλα γιατί θα την κάνουμε σαν ..σαραγλί τυλιχτή!




Ανοίγουμε ένα ένα τα φύλλα και απλώνουμε επάνω το μίγμα που φτιάξαμε.




Το τυλίγουμε...






Έβαλα και ταψί μιας χρήσεως για να μη ..πλένω ( αν και έβγαλα δύο απο αυτά) , το ένα για τη κόρη! Λαδώνω απο επάνω τα φύλλα πριν τη βάλω στο φούθρνο.



Το έβαλα στους 200 βαθμ. μέχρι να ψηθεί καλά. Μη ξεχνάτε οτι είναι πίτα που τρώγεται κρύα και ...νηστίσιμη.

14 σχόλια:

anthivolon είπε...

Δε σου είπα πετώ κι έρχομαι; Μεκεδονίτικη κολοκυθόπιτα κι εγώ θα έλειπα; Να΄μαι ήρθα και τη δοκιμάζω!!! Μμμμμμμμ φανταστική, μπράβο Αχτιδούλα μου, σ'αγαπώ πολύ που μου φέρνεις στο νου τόσο καλές αναμνήσεις!!
Φιλάκια πολλά

Magda^_^ είπε...

Πω πω πω φαίνεται τέλεια!! Και μ'αρέσει η κολοκύθαααα!!!!
Καλό απόγευμα!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ anthivolon. λογικά πρέπει να έχεις φάει τέτοια γιατί στην Έδεσσσα την φτιάχνουν όλα τα σπίτια.Τρώγεται κρύα και είναι και για τη νηστεία.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Magda^_^, μικρούλα μου καλώς της..έλειπες διακοπές; αν είχα περισσότερη κολοκύθα θα έκαμνα και γλυκειά με σταφίδες και καρύδια!

Ξανθή είπε...

Αχτίδα αχ να είχα ένα κομματάκι μόνο!
Καλή εβδομάδα.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Ξανθή μου ίσα ίσα ένα κομματάκι πρόλαβα να δοκιμάσω! Είναι αγαπημένη πίτα!

manousina είπε...

Η μαμά μιας φίλης μου φτιάχνει τέτοια πίτα και είναι τέλεια!!!!! Πρέπει να δοκιμάσω να την φτιάξω και εγώ.

Και λοιπόν;E allora? είπε...

αν σου πω οτι δεν έχω φάει ποτέ μου...μόνο τορτελίνι γεμιστά και σπιτικά...πηρα έτοιμα και μόνο που δεν τα πέταξα!!!!

καλό βράδυ
χχχχ

Vita είπε...

Τι ωραία πίτα!Κι εμένα μ'αρέσει καλύτερα η αλμυρή κολοκυθόπιτα από τη γλυκιά.Οπωσδήποτε θα την κάνω γιατί είναι απλή και πρωτότυπη όσον αφορά το τύλιγμα.Δεν το έχω ξαναδεί σε κολοκυθόπιτα.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ manousina , είναι μια νόστιμη πίτα μα ..πικάντικη.Τρώγεται κρύα και θέλει φύλλο απλό και όχι σφολιάτας.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Και λοιπόν;E allora? , δεν το κατάλαβα αυτό.Τορτελίνια με ...κολοκύθα;

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Vita, όπως έγραψα είναι μια πίτα εύκολη και .. τοπική της Μακεδονίας.Δεν είναι δική μου εφεύρεση, εγώ βέβαια την πρωτοέφαγα απο τη γιαγιά μου που ήταν Πολίτισα μα όταν επισκέφτηκα την Έδεσσα , Νάουσα, Βέροια, Φλώρινα είδα οτι την έφτιαχναν όλοι σαν τοπική πίτα.Όσο για το καυτερό ..είναι απαραίτητο γιατί αυτό την κάνει ιδιαίτερη.

Penelope είπε...

Ωραία που είναι τούτη η πιτούλα σας, αλλά δεν ζηλεύω γιατί έφαγα αρκετές κατά το ταξίδι μας στην Ηπειρο, κι' έχω απόθεμα γεύσης για ένα 2μηνο τουλάχιστον.
Αστε που αγόρασα κι' ένα ωραίο βιβλίο που αναφέρεται σ' αυτές και το διάβασα μέσα σε μια ώρα. Μένει η πρακτική εφαρμογή σε κάποιες από τις συνταγές του :-)

cummulus είπε...

Φαίνεται νοστιμότατο. Μπαίνει στα υπ΄όψιν!