Σάββατο 6 Ιανουαρίου 2018

Ρεβίθια με χωριάτικο λουκάνικο στη γάστρα


Τα ρεβίθια φίλοι μου είναι ένα όσπριο που μου αρέσει όμως στο σπίτι μας είναι υπό..διωγμό επειδή ο άνδρας μου έχει άσχημες αναμνήσεις από το φαγητό αυτό που τους ανάγκαζαν στη Παιδούπολη να τρώνε τότε και που τα ..4χρονα αγοράκια  δεν ήθελαν.
Χθες λοιπόν όταν αγόρασα από φίλη μου ρεβίθια από τη παραγωγή τους , στραβομουτσούνιασε και μου είπε: 
-Κάνε τα όπως θες!
Συνήθως όποτε τα μαγειρεύω τα κάνω με λεμόνι και σχεδόν σούπα όμως αυτή τη φορά τόλμησα να κάνω κάτι το διαφορετικό ώστε να...γεφυρώσω το όσπριο αυτό με τα γούστα του τα..κρεατόφιλα!
Το αποτέλεσμα με δικαίωσε πλήρως φίλοι μου και με απόλαυση είδα να σηκώνεται και να βάζει και άλλη μερίδα! Νικήσαμε φίλες μου!!!!
Υλικά  για 4 μερίδες:
350 γραμ. ρεβίθια μέτρια
1 χωριάτικο λουκάνικο με πράσο
3 πιπεριές τρικολόρε ( πράσινη, κόκκινη , κίτρινη Φλωρίνης)
1 καρότο
1 μεγάλο κρεμμύδι
1 δαφνόφυλο
1 κγ κοφτό κουρκουμά
1 κύβο λαχανικών
1/2 κονσέρβα κονκασέ ντομάτα
1 σκελίδα σκόρδο
αλάτι πιπέρι 
1/3 του κγ πιπέρι καφτερό μπούκουβο
λάδι
Εκτέλεση:
Άφησα τα ρεβίθια αποβραδύς στο νερό με μία κγ σόδα μαγειρική. Το πρωί τα έβαλα να βράσουν για 15 λεπτά και πέταξα το νερό, μετά τα ξαναέβαλα να βράσουν για μέχρι που δοκιμάζοντας είδα ότι τρωγόντουσαν σχεδόν και έτσι. 
Σε μία κατσαρολίτσα έβαλα όλα τα λαχανικά και τα σωτάρισα αρκετή ώρα μεχρι να μαραθούν αρκετά. 



Μέσα μετά έριξα τη ντομάτα και πρόσθεσα το κύβο, τα πιπέρια , το κουρκουμά και το σκόρδο σε φετούλες κάνοντας μία βράση για 15 λεπτά περίπου.
 Στο αγαπημένο μου σκεύος τη πήλινη γάστρα μου τοποθέτησα τα ρεβίθια και έριξα επάνω τους τη σάλτσα που είχα φτιάξει. Έβαλα νερό από εκείνο του βρασμού των ρεβιθιών για να μη χαθεί η ουσία τους τόσο ώστε να σκεπαστεί και αν θέλετε τη γνώμη μου μπορούσα να βάλω λιγότερο όμως ο άνδρας μου τα θέλει λίγο..ζουμερά τα φαγητά για..βούτηγμα το ψωμάκι!



Τέλος πρόσθεσα το λουκάνικο που το είχα κόψει σε κομματάκια



Το έψησα σε 200 βαθμούς πάνω από 1 ώρα με χωρίς κάλυμμα της γάστρας για να πάρουν βράση όλα μαζί τα υλικά και να φύγει το ζουμί. Προσωπικά μου αρέσει σαν ταβά χωρίς ζουμί μα όταν το δοκίμασα μου άρεσε πολύ με ζουμάκι ..



Τελικά με αυτά τα υλικά βγαίνουν 5 μερίδες φίλοι μου και βέβαια πήρε το ταπεράκι της η εγγονή μου που τρελαίνεται για ρεβίθια.



Συμβουλή συνοδέψτε το με ένα ποτήρι ημίγλυκο κρασί και πιστέψτε με θα αλλάξετε γνώμη για τα ρεβίθια!
Αχτιδένια φιλάκια

2 σχόλια:

Marie-Anne είπε...

Μόλις εκτύπωσα την συνταγή για να τα φτιάξω!!!!!
Εμάς μας αρέσουν και στους δύο τα ρεβίθια και είμαι σίγουρη ότι θα τα απολαύσουμε και μ'αυτό τον τρόπο!!!!

vailie είπε...

Ααχ τελεια φαινονται!!! Εχω φτιαξει φασολαδα με λουκανικο πριν χρονια. Ωρα νομιζω να περιλαβω κ τα ρεβυθακια....
Σε ευχαριστω γλυκια μου Αχτιδα για την απιθανη συνταγη!!!! 🤗💞