Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Τάρτα με μήλα και κράνα


Πολλά μήλα είχα φίλοι μου και σκέφτηκα να κάνω ένα γλυκό με μπόλικη γέμιση που αγαπά ο Δημήτρης μου .
Κάτι σαν μηλόπιτα που όμως εμπλούτισα με κράνα ξερά που αγόρασα και που του έδωσαν μια ιδιαίτερη γεύση κόβοντας την γλυκύτητα των μήλων.


Καθάρισα 5 μεγάλα μήλα και τα έκοψα κομματάκια ψιλά βάζοντας τα σε μία κατσαρόλα.


Αφού μαλάκωσαν πρόσθεσα 1/2 φλιτζάνι καστανή ζάχαρη, 1κτγ γεμάτη κανέλα, 1/4 γαρύφαλλο τριμμένο. 1 φλιτζάνι καρύδια αλεσμένα, 1 φλιτζάνι κράνα ξερά, 2/3 φλιτζάνι σταφίδες και στο τέλος πρόσθεσα 2 κτσ βούτυρο σοφτ.
Έφτιαξα τη ζύμη με :
1 πακέτο Φαριν Απ
1κτγ μπέικιν πάουντερ
1 πακέτο σοφτ (250 γρμ)
1φλιτζ. ζάχαρη
1 φακ. άρωμα λεμόνι
2 μεγάλα αυγά
1φλιτζ. καφέ κονιάκ
Μια γρήγορη ζύμη που την ανακάτεψα με το χέρι και την έστρωσα στο πυρέξ που το είχα απλά βουτυρώσει. Το άπλωσα σαν τάρτα και έβαλα επάνω του τη γέμιση. Το έψησα 1 ώρα ακριβώς στους 180 βαθμούς και όταν το κέρασα στο Δημήτρη μου , πήρα ένα..φιλί γιατί ήταν όπως ακριβώς το ήθελε.
Κάντε το φίλες μου , είναι πολύ νόστιμο και η μυρωδιά του λεμονιού έδεσε πολύ με το μήλο και τα κράνα  ιδιαίτερα. Τα κράνα τα αγόρασα από το μαγαζί της γειτονιάς μας που πουλά ζαχαρώδη.

10 σχόλια:

Ξανθή είπε...

Ωραίο!!!μόνο που παρόλο που βρήκα σήμερα κράνα δεν αγόρασα.
Καλές Αποκριές!!

Εφη είπε...

Κράνα μου είχε φέρει μια φορά η πεθερά μου από την Κατερίνη και τα πέταξα η χαζή γιατί μου φάνηκαν πολύ στυφά...δεν ήξερα τότε τι καλά που είναι!
Φαίνεται λαχταριστή και το μήλο όντως πρέπει να σβήνει τη στυφίλα τους!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Ξανθή μου είναι σαν σταφίδες και κόκκινα, τα τρώω σαν ξερά φρούτα , μέσα στο γλυκό ήταν υπέροχα.Θα φτιάξω και κέικ.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Εφη μου τα κράνα γίνονται υπέροχο ποτ΄ς, μα ξερά είναι σαν σταφίδες καθόλου στιφά σε πληροφορώ.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Αχτίδα μου δεν έχω βάλει ποτέ κράνα σε γλυκάκι, αν βρω θα φροντίσω σίγουρα να τα προμηθευτώ!
Φιλιά, καλό βράδυ!

Betty's Cuisine είπε...

Ντρέπομαι αλλά θα το πω... ούτε ξέρω πως είναι τα κράνα... :(
που μπορώ να βρω άραγε;

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Betty's Cuisine, αποκλείεται να μη τα ξέρεις..στείλε μου διέυθυνση να σου στείλω.

moments collector είπε...

Τρελαίνομαι για τάρτες με μήλα!!!

vasiliki ver είπε...

Τέλεια η τάρτα μήλου!!Κράνα και εγώ δεν έχω ποτέ χρησιμοποιήσει αλλά από ότι καταλαβαίνω πρέπει να είναι νόστιμα και να δένουν πολύ με τα υπόλοιπα υλικά της τάρτας.
Μπράβο Αχτίδα!!!

SantiBell είπε...

Άρωμα λεμόνι? Δηλαδή όχι κανονικό στυμμένο λεμόνι?