Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2020

Μπουγάτσα γλυκιά με κολοκύθα


 Ένα υπέροχο επιδόρπιο που φτιάξαμε σήμερα ο Δημήτρης κι εγώ γιατί.. όπως λέει και το μπλοκ μου αυτό.. "Μαζί στη κουζίνα"

Από το κτήμα φέραμε δύο όμορφες πορτοκαλί κολοκύθες κιθάρα σε μικρό μέγεθος και βέβαια σκεφτήκαμε να τις κάνουμε πίτα. Ο Δημήτρης ήθελε αλμυρή , ξέρετε η Μακεδονίτικη που μπορείτε να βρείτε τη συνταγή στη στήλη με το περιεχόμενα. Εγώ όμως επιθύμησα γλυκιά και είχα βέβαια στο νου μου τη κλασική κολοκυθόπιτα με σιρόπι και καρύδια.

Τότε αποφασίσαμε να φτιάξουμε μαζί τις δύο συνταγές. Εγώ ανέλαβα τις κολοκύθες σε δύο τρόπους , γέμιση γλυκιά και γέμιση αλμυρή με μπόλικο πιπέρι και ο καλός μου το σπουδαιότερο που είναι τα φύλλα και πιστέψτε με δεν μπορώ να τον συναγωνιστώ. Το πως φτιάχνει τα φύλλα υπάρχει πάλι στη λίστα με το περιεχόμενο όμως η κολοκυθόπιτα έγινε με δικό του τρόπο και παραδέχομαι πως έγινε καλύτερη από την κλασική δική μου εκδοχή.

Για τη ζύμη: 500 γραμ. αλεύρι ΓΟΧ , ελάχιστο αλάτι , μία κουταλιά της σούπας λάδι και 1 -2 ποτήρια νερό ανάλογα δηλαδή με το μετρητή σας. Ζυμώνει και χωρίζει τη ζύμη σε μπαλάκια 12 γιατί τα άνοιξε ανά 3 σε 4 φύλλα.  Βάζει σε 4 πιάτα τα ανοιγμένα μικρά ανά 3 φύλλα που ενδιάμεσα απλώνει βούτυρο φρέσκο. Εδώ.. πατάμε ένα μικροκαυγά γιατί αντιπαθώ το φρέσκο βούτυρο κι εκείνος το λατρεύει. Επικράτησε !!! Τα βάζει στο ψυγείο και μετά από 1 ώρα τα βγάζει και ανοίγει 4 φύλλα όπου μέσα τους βάζει τη γέμιση που του ετοίμασα και διπλώνει σαν φάκελο το κάθε ένα φύλλο με το περιεχόμενο.

Γέμιση: 1 κολοκύθα μικρή που την καθαρίζω εξωτερικά , την τρίβω στο ρεντέ και την σωτάρω με ...λίγο βιτάμ ( του την έσκασα) . Μόλις μαλακώσει προσθέτω 1/2 φλιτζάνι ζάχαρη, 1 φλιτζ. καρύδια, 1 κτγ γεμάτη κανέλλα, 1/4 κτγ γαρύφαλο 

Την ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 45 λεπτά περίπου και όταν βγαίνει και κρυώσει σχετικά λίγο ρίχνω επάνω της τριμμένα καρύδια , κανέλα και άχνη. Ομολογώ πως ήταν πιο νόστιμη, κάτι σαν μπουγάτσα θα το έλεγα , πιο ελαφριά, και λιγότερο γλυκιά από την κλασική δική μου με σιρόπι που την κάνω σαν σαραγλί.

Είναι ο καιρός που οι κολοκύθες βασιλεύουν και πιστεύω ότι αυτός ο τρόπος είναι κατάλληλος για να συνοδεύσει τον απογευματινό καφέ και γιατί όχι; ένα γλυκάκι για τα παιδιά.

                          Αχτιδένια φιλάκια