Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

Γλυκό ταψιού με φρούτα

Αλλιώς το ξεκίνησα φίλοι μου αλλιώς το τελείωσα και έγινε υπέροχο ..τόσο που θα το ξανακάνω και σας συμβουλεύω να το κάνετε κι εσείς βέβαια όχι τώρα αλλά εκεί κατά τα Χριστούγεννα που αυτά τα γλυκά έχουν πέραση.


Υλικά:
1 πακέτο φύλλα κρούστας
1 μεγάλο φλιτ. καρύδια ψιλλοαλεσμένα στο μούλτι
1 φλιτ. σουσάμι που το ροδοκοκκίνισα στο τηγάνι
κανέλα - γαρύφαλλο- ελάχιστο μοσχοκάρυδο- 1 βανίλια
3/4 του φλιτ. ζάχαρη
3/4 του φλιτ. φρυγανιά
βούτυρο με λίγο ηλιέλαιο ανακατεμένο για το βουτύρωμα
2 μπανάνες
2 ροδάκινα
γλυκό μανταρίνι ( φλούδες)
γλυκό σύκο
Αν θέλετε τη γνώμη μου αν ήξερα πόσο νόστιμο γίνεται με τα φρούτα δεν θα έβαζα τα γλυκά κουταλιού μα η καρυδόψιχα απαραίτητη.




Έτριψα τα καρύδια στο μούλτι, πρόσθεσα τη φρυγανιά, τα μυρωδικά και τη ζάχαρη.Έκοψα τα φύλλα στα 4 και τα άπλωσα ανα δύο σε δισκάκι βουτυρώνονταν και βάζοντας τη γέμιση. Το τύλιξα σαν μικρό πακετάκι όπως κάνουμε με τα ντολμαδάκια.




 Τότε αφού τύλιξα μια σειρά μου ήρθε η ιδέα να παίξω με τη γέμιση. Είδα ότι είχα γλυκό μανταρίνι σε φλουδάκια ψιλοκομμένα που κάνω για τα κέικ μου, είχα και σύκο από του Δημήτρη μου που το έκοψα στα τέσσερα.




Βλέπετε πως έβαλα το γλυκό μανταρίνι και το τύλιξα.






Πήρα τα κομμένα σύκα και έκανα το ίδιο.




Έκανα με αυτά άλλη μια σειρά στο ταψί και τότε ...είδα τις μπανάνες και τα ροδάκινα και είπα να το δοκιμάσω. Καθάρισα το ροδάκινο και έκοψα από το καθένα 4 φετούλες  που έβαλα τη κάθε μια επάνω από τη γέμιση και τύλιξα το πακετάκι.




Το ίδιο έκανα με τη μπανάνα που την έκοψα στη μέση και ξανά στη μέση δηλαδή 4 κομμάτια.




Τα τύλιξα και αυτά και τα έβαλα ακόμα μια σειρά στο ταψί μου. Τα βουτύρωσα καλά και τα έβαλα στο φούρνο στους 180 βαθμούς μέχρι να δω ότι ρόδισαν καλά. Όταν βγήκαν έριξα το σιρόπι που το είχα έτοιμο σε βάζα ( ο καλός μου Δημήτρης μου τα φτιάχνει και που τα βάζει σε βάζα για να μη χάνω χρόνο. Μπορείτε κι εσείς να κάνετε τέτοια σιρόπια με αναλογία 1 κιλό ζάχαρη και 2 1/2 φλιτζ. νερό που μέσα του βράζει φρούτα για να πάρουν τη μυρωδιά τους συνήθως βερίκοκα και ροδάκινα.




Δεν άντεξα στο πειρασμό να μη δοκιμάσω και πιστέψτε με έγινε υπέροχο εκείνο που είχε τα φρούτα, δεν μπορώ να διαλέξω ποιο ήταν νοστιμώτερο η μπανάνα ή το ροδάκινο...
Ξέρω ότι δεν ...φημίζομαι για τις όμορφες φωτογραφίες στα πράγματα που μαγειρεύω μα ελπίζω οι εικόνες που σας έβαλα να δείχνουν την ...νοστιμιά που είχε το γλυκό.


Σας το συστήνω ανεπιφύλακτα να το φτιάξετε με φρούτα, βέβαια και τα άλλα έγιναν νόστιμα μα με τα φρούτα έγινε απείρως καλύτερα. Ίσως η ελαφριά ξινίλα που βγάζει το φρούτο δίνει αυτή την ιδιαίτερη γεύση.
Σας εύχομαι να το τολμήσετε και ...καλή σας επιτυχία!

7 σχόλια:

...irida... είπε...

ΣΙΓα.....μην περιμενω τα χριστουγεννα.....!!!!ΧΙΧΙ...εγω η λιχουδο...ΤΩΡΑ...θα το κανω...για...να προλαβω....γιατι απο βδομαδα......θα με .....βαλουν στη Διαιτα...παλι....ΠΟΛΥ ωραιο......ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ irida μου να το κάνεις , δεν είναι δ΄τσκολο και προτίμησε το ροδάκινο μέσα, αν και 'όλα ήταν νόστιμα.Εγώ αγαπώ λίγο να ξινίζει το γλυκό.

cook είπε...

εγώ λέω οτι αυτά είναι γλυκά παντός καιρού!δε θα μου κακόπεφτε ένα τώρα δα!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ cook, δοκίμασε το φίλη μου και θα ξετρελλαθείς με το ροδάκινο!

manousina είπε...

Είμαι σίγουρη ότι είναι πολύ νόστιμα. Θα προτιμήσω αυτά με τα φρούτα....

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

να προσέξω μη μου τύχει το κομμάτι με τη μπανάνα, μπλιαξ, να και κάτι που δεν τρώω σε γλυκό αν και λατρεύω τις μπανανες!!!!!!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.