Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Κυδώνια φούρνου


Κυδώνια στο φούρνο!

Ένα από τα αγαπημένα μου γλυκά για χειμερινά τραπέζια φίλοι μου , το κάνω Αγ. Δημητρίου, το κάνω τα Χριστούγεννα και ξέρω ότι το θέλει όλη η οικογένεια ιδιαίτερα ο Δημήτρης μου που το αγαπά βέβαια και τριφτό γλύκισμα κουταλιού.
Πρέπει να πω όμως ότι η ομορφιά αυτού του γλυκίσματος είναι σε συνάρτηση με το κυδώνι το ίδιο σαν καρπό. Συνήθως τα κυδώνια που μου δίνουν από τα δένδρα των σπιτιών είναι πολύ ωραιότερα. Τα κυδώνια που αγοράζουμε από το μανάβη είναι ..τέλεια σε όψη μα ..δεν έχουν την ίδια νοστιμιά.

 Υλικά: 
5 μεγάλα κυδώνια μεγάλα
ζάχαρη περίπου 3/4 έως 1 κιλό ( ανάλογα με το μέγεθος των κυδωνιών.)
2 ποτήρια κρασί μπρούσκο έως ημίγλυκο αν θέλετε 
Υγρό ( νερό)  2 - 3 ποτήρια που θα είναι από τα βρασμένα τσόφλια που θα σας πω πως θα βράσετε
2 κανελόξυλα
6- 7 γαρύφαλλα ( πιστεύω να μη σκεφτείτε το ..λουλούδι)
Σε πήλινο ταψί ή γάστρα γίνονται απείρως πιο νόστιμα

Πλένω πολύ καλά με σφουγγάρι τα κυδώνια από έξω, τα κόβω στα 4 . Μετά καθαρίζω τις άκρες και το κέντρο βάζοντας τα καθαρισμένα κυδώνια σε μια λεκανίτσα με νερό και λεμόνι και αυτά που βγάζω , τα άχρηστα σε μια κατσαρόλα με 4 ποτήρια νερό. Αυτά τα άχρηστα μαζί με κανένα κυδώνι που δεν το θέλετε τα βράζω επί ώρα και μετά παίρνω από αυτά περασμένο από σήτα το ζουμί.Περίπου 2-3 ποτήρια θα μείνει φίλοι μου.Αυτό το ζουμί περιέχει τη φυσική πηκτική που κάνει το ζουμί να γίνεται σαν ζελές.
Βάζω λοιπόν στο ταψί τα κυδώνια το ένα δίπλα στο άλλο και μπήγω σε διάφορα από αυτά τα γαρύφαλλα. Ρίχνω επάνω τους το ζουμί που έβγαλα από τα ..άχρηστα αφού μέσα του στύψω μισό  έως ένα λεμόνι ανάλογα πως σας αρέσει.( εγώ αγαπώ τα γλυκά λίγο ..ξινά).Προσθέτω το κρασί παντού και τα κανελόξυλα.Μετά με ένα κουτάλι βάζω από μια γερή κουταλιά ζάχαρη στο καθένα και αν περισσέψει ρίχνω και στα κενά. Η ζάχαρη πάντα είναι σε συνδυασμό η αναλογία της με το μέγεθος των κυδωνιών . Αυτά πια τα κάνω με το..μάτι!
Αν το ταψί σας είναι ανοιχτό το κλείνω με αλουμινόχαρτο και τα βάζω στο φούρνο στους 200 βαθμούς και τα αφήνω να ψηθούν. Τα ανοίγω κάποια στιγμή ( συνήθως σε μια ώρα) και με το πιρούνι βλέπω αν είναι μαλακά , ψημένα.. Τότε βγάζω το αλουμινόχαρτο ( η το καπάκι της γάστρας) και τα αφήνω να ροδοκοκκινίσουν. Τα αφήνω να κρυώσουν και την επόμενη μέρα φαίνεται το ζελέ που τα περιβάλλει πλέον , το ζουμί που έγινε ζελέ. Τα σερβίρω με μια κουταλιά κρέμα γάλακτος φυτική χτυπημένης με λίγη άχνη και ...ιδού!


 Κάντε το φίλες μου είναι ένα πανέμορφο γλυκό και το κρασί το δίνει μια άλλη ομορφιά!


17 σχόλια:

Maria είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑ!!!!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ!!!!!!!!!!ΦΕΥΓΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΩ!!!!!

Penelope είπε...

Να τα τα ωραία. Ε! λοιπόν μέχρι τώρα δεν μου έχει "κόψει" να τα κάνω ποτέ σε πήλινο.
Γι' αυτό "ο παλιός, είναι αλλιώς"!
Καλημέρες και στους δύο σας εκεί στην κουζίνα, αλλά και στην Θεσσαλονίκη.

Άννα Κ. είπε...

Πόσο καιρό διατηρούνται και πώς να μας είναι εύκολο να μας πείτε! Φοβάμαι επειδή δεν είμαστε πολλά άτομα στο σπίτι μήπως χαλάσει αμέσως! Ευχαριστώ πολύ!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Αχτίδα μου με αυτό το γλυκο θα ξετρελαθεί και ο δικός μου Δημήτρης, που αγαπά πολύ τα κυδώνια.
Θα του το φτιάξω κι εγώ λοιπόν στα σίγουρα!
Φιλάκια!

anthivolon είπε...

Aχτιδούλα μου καλή, το σχόλιο το γράφω για να επιβεβαιώσω στις αγαπημένες μας φίλες πόσο υπέροχο είναι αυτό το γλυκό, μια και εμείς στη Βόρεια Ελλάδα το συνηθίζουμε πολύ το χειμώνα!!
Η συνταγή η δική σου νομίζω ότι είναι η ΤΕΛΕΙΑ και το χρώμα καταπληκτικό!!!!!
Εγώ συχνά το συνοδεύω και με παγωτό καϊμάκι!!!
Σε φιλώ

mia maria είπε...

Τι καταπληκτικό χρώμα που έχει!
Δεν το έχω φτιάξει ποτέ!
Καλό βράδυ!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Maria μου ελπίζω να σου πέτυχαν!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Penelope μου τα κυδώνια θέλουν " χώνεμα" το πήλινο τα κάνει τέλεια αλλά δεν τα βρίσκεις εύκολα.Λοιπόν μεταχειρίζομαι ένα πήλινο νέο σκεύος μοντέρνο θα έλεγα μα ..πήλινο !

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Άννα Κ. μου έχει τύχει να τα φυλάξω και 10 μέρες, βέβαια τη κρέμα γάλακτος την έχω χωριστά και τηςν γαρνίρω με μια κουταλιά επάνω του.Απλά όταν θα τα βάλεις μετά απο 3 μέρες στο ψηγείο θα φροντίσεις να είναι σε τάπερ ώστε να μείνουν μαλακά.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ ΕΛΕΝΑ μου είναι ένα απλό γλυκό, χειμωνιάτικο και πολύ οικονομικό νομίζω.Τώρα πλέον πρέπει να φροντίζουμε και γι' αυτό.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ anthivolon, είμαι σίγουρη οτι το φτιάχνεις όπως όλα που κάνεις ..τέλειο.Με παγωτό; γίνεται απλά νομίζω οτι με κρέμα γάλακτος είναι χειμωνιάτικο.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ big mama, αυτό δεν μπορώ να το πιστέψω...εσύ να μη το φτιάξεις.. τρέχα γρήγορα σε κήπο με κυδωνιά και ..ρίμαξε την!

Μαίρη είπε...

Υπέροχο γλυκό και υπέροχο χρώμα!
http://www.cook-taste-travel.blogspot.com/

kiki είπε...

Πρέπει να είναι πεντανόστιμο!

georgiaxara είπε...

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΓΛΥΚΑΚΙ!!
ΘΕΛΩ ΣΙΓΟΥΡΑ ΝΑ ΤΟ ΦΤΙΑΞΩ.

Ανώνυμος είπε...

7 percent of the men said the pill made them want sex, most of whom had expected
farmacia on line to lose market exclusivity in 2012.


my web site: his comment is here

Ανώνυμος είπε...

Add Paphos Car Hire to the shrine of Aphrodite at Palea Paphos Car Hire,
where the goddess of love. Try it out today!

Here is my web blog ... car rental paphos international airport