Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Κίτρο γλυκό κουταλιού


Ο Δημήτρης μου έφερε χθες από τη Λαϊκή μας κίτρα για να τα κάνω γλυκό γιατί ξέρει ότι αγαπώ τα λίγο..ξινά γλυκά με ιδιαίτερη γεύση όπως το περγαμόντο και το νεράντζι.
Τα ζύγισα και ήταν ακριβώς 980 γραμ. φίλοι μου .


Ο καλός μου Δημήτρης μου τα καθάρισε με το τρίφτη για να με γλυτώσει από το κόπο αφού με την Πάρκινσον και την αρθρίτιδα παρεούλα δεν μπορώ να το κάνω καλά.


Τα έβαλα σε μία κατσαρόλα και τα έβρασα 3 φορές και πέταξα το νερό για να φύγει η πικρίλα όπως κάνω στο περγαμόντο και το νεράντζι.


Το ξύσμα με το μαγικό άρωμα είναι πολύτιμο! Το βάζω σε μία ζελατίνα , το κάνω ρολό και το βάζω στο καταψύκτη για να το μεταχειριστώ σε κέικ και άλλα γλυκά.


Όταν βράσουν τα αφήνω και κρυώνουν και μετά αφού τα κόψω στα 4 αφαιρώ τη ψίχα από μέσα και τα τοποθετώ σε μία κατσαρόλα. Τα κίτρα ήταν μικρά και τα έκοψα τα φετάκια στη μέση , κανονικά τα κάνω ρολάκια και τα καρφιτσώνω με μία οδοντογλυφίδα.Ρίχνω από πάνω τη ζάχαρη και 1 βανίλια φίλοι μου τόση σε βάρος όσο και τα κίτρα 


Τα αφήνω με τη ζάχαρη τουλάχιστον 2 ώρες να βγάλει το ζουμί που έχουν ακόμη.Τα κομμάτια είναι σχεδόν βρασμένα και δεν χρειάζεται πολύ.
Τα βάζω σε φωτιά και είμαι από πάνω να γίνει το σιρόπι αρκετά δεμένο.Μερικά από αυτά θα τα κόψω σε λωριδίτσες και θα τα βυθίσω σε κουβερτούρα να κάνω τα αγαπημένα μπαστουνάκια για κέρασμα. Έτοιμο το γλυκό.


Λοιπόν:
980 γραμ.κίτρα
980 γραμ. ζάχαρη
1 βανίλα
1 ποτήρι του νες καφέ νερό
Καλή σας επιτυχία αν το φτιάξετε.
Αχτιδένια φιλάκια!

3 σχόλια:

ποιώ - ελένη είπε...

Τρελαίνομαι για κίτρο και περγαμόντο!!
Πάντα υπάρχουν στο ντουλάπι μου!!!

Καλή εβδομάδα Αχτίδα μου ♥

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ ποιώ - ελένη, καλημέρα γλυκιά μου, τώρα πάω ένα βαζάκι στο κτηνίατρο της Κλώντης!!!!

Ευαγγελία Βλασσοπούλου είπε...

αααααααα τι είναι αυτό? Δεν γνώριζα την ύπαρξη τους. Που αλλού χρησιμοποιούνται? Τρελάθηκα που αποθηκεύεις το ξύσμα και το χρησιμοποιείς αργότερα.Εννοείται ότι καταγράφεται η συμβουλή σου.Φιλιά και καλή βδομάδα