Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009

Μαγιονέζα

Είπα να σας δείξω πως φτιάχνω τη μαγιονέζα αν και είμαι σίγουρη οτι το ξέρετε όλοι.Εγώ κάνω συχνά γιατί η κόρη μου τη βάζει στα σάντουΐτς των εγγονιών μου και ο άνδρας μου τη μεταχειρίζεται πολύ συχνά στις σαλάτες του.Όσο για μένα ... την αγαπώ μα την αποφεύγω γιατί έχει πολλές θερμίδες μα η αλήθεια είναι οτι μου αρέσει με μαρουλάκι, κύβους απο στήθος κοτόπουλου και κασεράκια !

Υλικά:
4 κρόκους αυγών όσο μπορείτε πιο φρέσκα και ζεστά
1 κουταλιά της σούπας μουστάρδα για ..μαγιά
2 κανατάκια του ούζου με λάδι ηλιέλαιο
1/2 λεμόνι το χυμό ( εγώ μου αρέσει λίγο ξυνή και βάζω ένα)
αλάτι

Όπως βλέπετε έβαλα τους κρόκους ( εδώ φαίνονται 3 μα έβαλα 4 ), την κουταλιά τη μουστάρδα και ταχτυπώ στο μίξερ σε δυνατή ταχύτητα. Έχω ένα καντάκι του ούζου και βάζω 2 τέτοια με ηλιέλαιο, μη βάλετε λάδι κανονικό γιατί μυρίζει και γίνεται πιο βαριά. Ο άνδρας μου τη κάνει και χωρίς μίξερ μα τότε θέλει προσοχή καθώς βάζεις το λάδι, λίγο λίγο , σταγόνα σταγόνα. Μα όταν έχεις το δικό μου μίξερ ( καμάρι εγώ) το βάζω σχεδόν αμέσως και το αφήνω να το χτυπά για 10- 15 λεπτά.

Όταν βλέπω οτι στέκεται τόσο που ξεκολά απο το τοίχωμα του κάδου τότε προσθέτω το λεμόνι, το χτυπώ λίγο ακόμα , δοκιμάζω για το αλάτι και ...έτοιμη!

Κοιτάξτε τι στέρεα που είναι και χωρίς συντηρητικά σαν τις έτοιμες.

Την βάζω σε βαζάκια , κρατώ το ένα και τα άλλα ...ξέρετε που πάνε!

Με τη μαγινέζα κάνω πολλές παραλλαγές, λοιώνω πατσάρια και σκόρδο και ανακατεύω, βάζω ροκφόρ και κάνω μια μαγιονέζα πικάντικα αλμυρή για το ψωμί και ένα σωρό άλλες .Κάνω και μουστάρδα υπέροχη με μαγιονέζα. Δοκιμάστε να κάνετε για το σπίτι, είναι πανεύκολη και πολύ νόστιμη!

18 σχόλια:

Ευρύνοος είπε...

Βλέπω έχουμε το ίδιο μίξερ :)

η μαγιονέζα σας φαίνεται πολύ καλή και θα δοκιμάσω να την φτιάξω..
ποιός δέν τρώει άλλωστε μαγιονέζα..

ευχαριστούμε που την μοιραστήκατε μαζί μας..

καλό βράδυ :)

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Αχτιδούλα μου κι' εγώ την αγαπώ και τη χρησιμοποιώ στις σαλάτες που είναι η βασική μου θα έλεγα διατροφή. Δικαιολογημένα τη φοβάσαι, έχει πολλά αυγά και μάλιστα κρόκους που είναι λίαν ...επικίνδυνοι.
Εγώ έχω δυο συνταγές. Τη μια τη φτιάχνω με ένα αυγό και για περισσότερη ποσότητα με δυο.
Η άλλη γίνεται χωρίς καθόλου αυγά

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Lila Xagorari είπε...

Τέλεια η μαγιονέζα, εγώ έχω δικές μου κοτούλες, μόλις ακούσω τα κακαρίσματα πάω για τ'αυγά! Καλημέρα!!!

elen είπε...

Φτιάχνω συχνά άμα βρω φρέσκα αυγουλάκια γιατί η μικρή μου την τσακίζει οπότε την προτιμώ απ του εμπορίου. Αν δεν βρω αυγουλάκια φρέσκα κάνω αυτή που είναι χωρίς αυγά και είναι εξίσου νόστιμη.
Καλό Σαββατοκύριακο:)

Ελευθερία είπε...

τελεια και ευκολη αν και οντως με πολλα αυγα, στη δικια μου βαζω μονο ενα.
θα ρωτησω παλι, πως τη διατηρεις στα βαζα??? απλος τα κλεινεις???
και που τα βαζεις στο ψυγειο ή σε ντουλαπι
ζητω συγνωμη αν σε ζαλιζω αλλα την τρωμε πολυ και αν κραταει να μην κανω καθε τρεις και λιγο

Betty's Cuisine είπε...

Υπέροχη φαίνεται η μαγιονέζα σου!
δεν έχω φτιάξει ποτέ, την αποφεύγω γενικά, έχει πολλές θερμίδες η άτιμη κι έτσι δεν την πολυ-χρησιμοποιώ...
Καλό σαββατοκύριακο...

Και λοιπόν;E allora? είπε...

Αν και την αποφεύγω λόγω χοληστερίνης αναρωτιόμουνα πόσο καιρό διατηρείται στο βάζο;


Καλημερούδια :)

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Ευρύνοος, είναι το περσινό Χριστουγεννιάτικο δωράκι του άνδρα μου, το χάρηκα όσο τίποτε άλλο.Να κάνεις μαγιονέζα είναι τόσο εύκολη!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ , καλέ χωρίς αυγά πως γίνεται; θα ρωτήσω τη φίλη μου τη Γστερόπληξ

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Λίλα μου είσαι τυχερή που έχεις κοτούλες...ζηλεύω καλέεεε!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ elen κι εσύ ξέρεις χωρίς αυγά; εγώ γιτί δεν την ξέρω τη συνταγή;

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Ελευθερία μου σου είπα που πάνε τα 4 βάζα οπότε μου μένει ένα στο ψυγείο και το κρατώ μέχρι να το τελειώσουμε, συνήθως ένα μεγάλο βάζο με πάει γύρω στο μήνα μα αν κάνω πατατοσαλάτα το ξοδεύω πιο γρήγορα.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Betty's Cuisine, το ξέρω καλή μου μα είναι νόστιμη η αφιλότιμη!

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

@ Και λοιπόν;E allora?, την κρατώ στο ψυγείο φίλη μου .

mamastinkomotini είπε...

Αχτιδούλα μου γεια σου
Χάρηκα για τη συνταγή της μαγιονέζας, γιατί την τιμάμε στο σπίτι μας, αλλά επειδή δεν εκτιμώ ιδιαίτερα του εμποριου, αποφεύγω να αγοράζω. Έκανα και κάτι προσπάθειες με στραγγιστό γιαούρτι, μουστάρδα κ.τ.λ., αλλά δεν μου πέτυχε, γιατί δεν είχα συνταγή και τα έκανα όλα στο περίπου.
Δώσε και τη συνταγή χωρίς αυγά, να σώσεις μια δόλια μάνα, που ο ένας της γιος θα μπορούσε να τρέφεται αποκλειστικά με πατατοσαλάτα, αν η κακούργα η μάνα του είχε πιο συχνά μαγιονεζα στο σπίτι.
(Όσον αφορά το μίξερ...
καμαρώνω κι εγώ για σένα
και
...
ζηλεύωωωω)
πολλά πολλά φιλιά

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Αχτιδούλα μου από παλαιό περιοδικό Vita. Εγγυημένα πολύ καλή. Κι' εμείς την τρώμε πολύ με τις σαλάτες

Mαγιονέζα χωρίς αυγό
-------------------

4 φλυτζανάκια ελαιόλαδο
3 φλυτζανακια εβαπορέ γάλα
½ φλυτζανάκι χυμό λεμονιού
½ φλυτζανάκι ξύδι
1 κουταλάκι μουστάρδα

Χτύπημα όλα τα υλικά μαζί και την πορεία όσο λάδι πάρει, μέχρι να δέσει.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

marmita είπε...

Αχτιδούλα μου πρώτα απ'όλα θέλω να σου ευχηθώ να σας πάνε όλα καλά απο εδώ και μπρός και ο μικρούλης σας να γυρίσει σπίτι γερός και δυνατός. Τις πιο θερμές ευχές μου για σένα και όλη σου την οικογένεια.Και τώρα στο θέμα μας, τι είναι καρδούλα μου η μουστάρδα με μαγιά? Δεν το έχω ξανακούσει. Αν μπορέσεις απάντησέ μου. Σ'ευχαριστώ και σου εύχομαι Καλές Γιορτές.

Unknown είπε...

kalispera,xronia polla kali xronia.ta kanatakia tou ouzou posaa litra einai???